حجت الاسلام والمسلمین عباسی ولدی:

رسانه های دشمن درصدد راهبری افکار در موضوع خانواده و اجتماع هستند

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام والمسلمین عباسی ولدی اظهار داشت: در زمان کنونی، رسانه های دشمن با هدف انحصار طلبی و قدرت نمایی ادعای امامت در موضوعات جامعه، خانواده و افراد را دارند و به طور مستمر در القای دو توهم در اذهان افراد جامعه می باشند.
عباسی ولدی

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین محسن عباسی ولدی در دومین جلسه از سلسله نشست های طلیعه رمضان 1445(ه.ق) که به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، صبح امروز سه شنبه 15 اسفند ماه در سالن همایش های غدیر برگزار شد در خصوص نقش رسانه در ترویج یا تخریب ارزش های انقلاب اسلامی در خانواده، مطالبی را بیان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ولدی اظهار داشت: در زمان کنونی، رسانه های دشمن با هدف انحصار طلبی و قدرت نمایی ادعای امامت در موضوعات جامعه، خانواده و افراد را دارند و به طور مستمر در القای دو توهم در اذهان افراد جامعه می باشند.

وی در ادامه افزود: رسانه ها در القای توهم اول در ذهن مخاطب، در تلاش هستند تا به او ثابت کنند که جامعه برای رشد و تربیت و همچنین کار فرهنگی هیچ راهی جز استفاده از رسانه را ندارد. این توهم باعث می شود مبلغان نسبت به تبلیغ چهره به چهره و ایجاد منبرهای وعظ و خطابه، دل سرد شوند.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: دومین توهمی که رسانه ها در صدد القای آن در ذهن مخاطب هستند این است که بگویند قدرت رسانه بزرگتر از توان مقابله افراد با آن است. اگر ما نسبت به رسانه ها چنین توهمی پیدا کنیم دچار خودباختگی می شویم و عرصه را برای جولان دادن آن خالی خواهیم کرد.

این کارشناس امور خانواده اظهار داشت: با وجود تمام قدرت نمایی رسانه ها، نباید ناامید شویم زیرا برگه های برنده بسیاری در نزد ما وجود دارد، اصلی ترین نقطه قوت ایران در عرصه بین الممل قدرت موشکی اوست که در دوران برجام، دشمن تمام تلاش خود را کرد تا آن را بعد از موضوع هسته ای مطرح نماید، اما با هوشمندی و ذکاوت رهبر معظم انقلاب این طرح دشمن، نقش برآب شد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ولدی خاطر نشان کرد: در عرصه های تبلیغی نیز دست مبلغان از معارف الهی و آموزه های دینی پر است، لذا نباید ناامیدی بر ما تسلط یابد، «ارتباط روحانیت با مردم»، «روایات ائمه علیهم السلام»، «اعتقاد به معاد»، «معارف توحیدی»، «امامت و ولایت» و ... از جمله برگه های برنده مبلغان در رویارویی با عملیاتی روانی رسانه های دشمن می باشد.

وی ادامه داد: دشمن با مطالعات دقیقی که دارد با توجه به اهمیت مساله «نگاه» توانسته است هجم بی شماری از شبهات را در اذهان مخاطبان خویش ایجاد نماید، این در حالی است که ما روایت هایی داریم در این موضوع که کمتر به آن توجه کرده ایم مانند حکمت 409 نهج البلاغه که امیر مومنان در 1400 سال پیش فرمودند: «الْقَلْبُ مُصْحَفُ الْبَصَرِ؛ دل لوح ديده است، يعنى هر آنچه كه ديده مى بيند در دل ثبت مى گردد.» "نگاه" این قدرت را دارد که اگر مدیریت نشود می تواند طرز اندیشدن افراد را تغییر دهد.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: تغییر ذائقه مخاطب در جهت استفاده از تخیلات به جای تفکر از دیگر اقدامات دشمن در راستای ضربه زدن به افراد جامعه می باشد. باید توجه داشت که اگر قدرت تخیل بر قدرت تفکر پیشی گیرد، به طور قطع امر «تربیت» با مشکل جدی مواجه خواهد شد. پیام‌رسان اینستاگرام و همچنین بازی های رایانه ای ای که غرب آن را طراحی کرده است با هدف تسلط تخیل بر تفکر روانه بازار شده است.

این کارشناس امور خانواده اظهار داشت: سومین شگرد رسانه ها در بکارگیری مقدمات در القای دو توهم مذکور، نشر و گسترش «لهو» در جامعه می باشد. اگر حوزه علمیه یک میز جداگانه در کنار مقولات تحقیقاتی خود نسبت به موضوع لهو، ایجاد کند کار بزرگی انجام نداده است زیرا این موضوع از اهمیت بالایی در تربیت دینی افراد برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ولدی ادامه داد: امروز کسانی که با توجه به همه هجمه های دشمن در رسانه ها، تصمیم بر تبلیغ دارند و با هدف نشر معارف دینی به استان های مختلف کشور مهاجرت می کنند به معنای دقیق کلمه، مجاهدان فی سبیل الله هستند. اگر مبلغان به آموزه های دینی که اسلام به ما توصیه کرده است که عموما این آموزه بسیار ساده می باشند، عمل نمایند به طور قطع بسیار تاثیر گذارتر از فعالان رسانه ای خواهند بود. البته تاثیر فعالیت فعالان رسانه ای در جای خود محفوظ است.

استاد حوزه علمیه گفت: از اصلی ترین راه ها برای تقویت عقلانیت و پایین کشیدن تخیل از جایگاه فرماندهی بر تفکر، با توجه به آیات و روایات، تقویت نگاه آیه ای و ازدیاد روحیه شکرگذاری در مخاطبان می باشد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.